W dniu 30 maja 2015 roku odbył się po raz pierwszy Robogame 2015 – Ogólnopolski turniej robotów dla dzieci i młodzieży. Impreza została zorganizowana przez Robospace i Białostocki Park Naukowo-Technologiczny. Do siedziby Parku gdzie odbyły się zawody przybyło bardzo dużo uczestników i widzów, których przyciągnęła wspólna pasja – Roboty.

W zawodach wystartowało 31 drużyn, 16 w konkurencji Lego Sumo i 15 w Wyścigu robotów. Podczas emocjonujących walk, pojedynków i przejazdów wyłonieni zostali zwycięzcy turnieju. Członkowie zwycięskich drużyn otrzymali nagrody, statuetki i dyplomy.

 Szczegółowe wyniki dostępne są na stronie turnieju.

W ciągu całego dnia odwiedziło nas ok. 200 osób. Część brała czynny udział podczas kibicowania konkurującym ze sobą drużynom, a pozostali korzystali z atrakcji przygotowanych przez organizatorów i zaproszonych gości.

Dzieci, które nie znały zestawów do budowy robotów mogły na stanowisku warsztatowym wziąć udział w konstruowaniu własnego robota. Obok tego wiele emocji dostarczał kącik w którym sterowane przez dzieci roboty starały się przebić balonik przyczepiony do robota przeciwnika. Uczestnicy warsztatów z robotyki – Robospace przygotowali wystawę robotów budowanych z Lego Mindstorms, oraz prac wykonanych podczas zajęć. Można było zobaczyć małego robota zdalnie sterowanego pilotem, urządzenia elektroniczne wyświetlające trójwymiarowe animacje oraz działającą drukarkę 3D.

Oprócz tego gościliśmy Koło Robotyki Amatorskiej z Gimnazjum nr 13 w Białymstoku ze swoimi robotami, przedstawiciel Centrum Badań Kosmicznych PAN pokazywał przyrząd do badań kosmosu „Chomik” i opowiadał o misjach kosmicznych, a do tego pojawił się łazik marsjański Magma 2 – zwycięzca międzynarodowych zawodów z 2011 roku oraz Photon – robot, który ma pomóc dzieciom w nauce programowania.

Imprezę wsparli sponsorzy: Adampol SA, Akademia Nauki, Hurtownia Zabawek „Biały”, Kino Helios Alfa.

Patronami medialnymi byli: Radio Białystok, BialystokOnline, GeegTata.pl, Coolturalny Białystok.

Zapraszamy do obejrzenia relacji zdjęciowej.

Organizatorzy